maanantai 13. kesäkuuta 2011

15 000km huolto

Autoaiheinen postaus pitkästä aikaa. C4:n kilometrit alkoivat lähestyä huoltorajaa, ja marmoritiskin ruuhkaisuuden tuntien ajattelin heti viikon alkajaisiksi lähteä kyselemään joskohan pirssin saisi huoltoon. Marssin loisteputkien kylmän kalskeaan valoon, ja tiskin takana asiakkaita pälyili tuiman oloinen mies. Esitin asiani, ja yllätyksekseni huoltoaikoja oli jopa samalle päivälle tarjolla. Tartuin tarjoukseen ja muistutin että kyseessä on huoltosoppariauto. Aika oli vasta parin tunnin päästä, joten välissä ehti nauttia pikaisen lounaan. Kahvit päätin nauttia liikkeen kahviossa, sillä huollot tuppaavat aina kestämään.

Varsinaisesta huolto-osuudesta ei jäänyt negatiivista sanottavaa. Hommat hoidettiin, ja jopa merkinnät huoltokirjaan tulivat ilman kysymistä. Ehdin tosin jo kyllästyä odotteluun, kun huoltopäällikkö kävi ilmoittamassa että he aikovat korjata vielä flektin ohjausta, sillä kuulemma pienin puhellinnopeus ei aina toimi. Tähän tuhraantui puoli tuntia, mutta tosiaalta hyvä että korjasivat sillä en itse kyseistä vikaa ollut edes ehtinyt huomata. Pieni miinus kuitenkin siitä, ettei tuulilasinpyyhkijöitä vaihdettu kun en erikseen muistanut pyytää, kun ne kuitenkin kuuluvat sopimukseen, saisivat kyllä vaihtaa joka vuosihuollossa vaikkei selkeää tarvetta olisikaan.

Samassa yhteydessä jätin reklamaation kuskin oven verhoilusta, joka on varsin herkästi kuluvaa sorttia. Saa nähdä riittääkö AutoBonin Good Will tähän seikkaan, sillä helppohan heidän olisi vedota ettei verhoiluja vasten tarvitse röhnöttää. Mielestäni kuitenkin materiaalit saisivat olla hieman kestävämpiä, kun jo 15 000 km ajetussa autossa kulumisen merkkejä näkyy pienellä alueella. Jään odottelemaan maahantuojan vastausta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti