Iltasanomat on jo ehtinyt testailla uutta C4:ää, ja vastaanotto on fransmanniautolle varsin positiivinen. Kiitosta saa esimerkiksi parantuneet tilat ja äänieristys. Itse en ole vielä päässyt uutukaista koeajamaan, mutta useimmat ovat kehuneet parantunutta ohjaustuntumaa. Tähän on vaikea ottaa kantaa, sillä mielestäni 2010 C4:n ohjaustuntuma on varsin hyvä. Parempi äänieristys olisi kyllä tarpeen, sillä C5:een verrattuna C4 on äänekkäämpi. Nykyään tämä ei enää häiritse, mutta esimerkiksi hiekoitetulla talvitiellä ajellessa, hiekan ropinan kuulee aikaisempaa paremmin. Muotoiluun en ota kantaa, sillä mielestäni molemmat ovat varsin onnistuneita. Vanha on hieman persoonallisempi, uusi hieman konservatiivisempi. Kauneus lienee katsojan silmässä.
Oikeastaan ajatukset autosta eivät ole vielä 5000km kohdalla muuttuneet. Positiivia seikkoja ovat taloudellisuus ja näppäryys. Negatiivista aikaisempaan C5:een verrattuna ovat rautajousituksen kovuus. Varsinkin nyt kun kovat pakkaset hieman hellittivät, ja risteyksiin saatiin kunnon polanteet, C4 ryskyttää huomattavan kovasti hydejousitettuun femmaan verrattuna. Toisaalta, saksalaisten autojen ystävät joutuvat varmaan kärsimään tilanteesta vielä enemmän. Muistan kun viimetalvena oli vastaavankaltaista kuoppaista keliä, femmalla pystyi ajelemaan lähes hidastelematta eikä kuopat ryskyttäneet epämiellyttävästi. Noh, tähän seikkaan olin toisaalta jo varautunut, sillä eihän rautajouset kunnon hydejä mukavuudessa voita! Toivottavasti edes sitten kestävyydessä, vaikkakaan ei omalle kohdalle sattunut yhtään ongelmaa hydejen kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti